søndag den 23. december 2012

Lillejuleaften

Sneen har dalet (læs: væltet ned med fygning) hele dagen i dag. Nu er det så småt stoppet igen, men koldt er det! Vi har her til eftermiddag været ude i kulden og skovlet sne og saltet foran huset, og gået en lille tur.
Traditionen tro, plejer hr kæreste, at køre mig ned til min mor og stedfar den 23. december, og så kører han videre for at holde lillejuleaften ved sin far. Jeg plejer så at blive og julehygge, pynte juletræ, og spise risengrød ved min mor, og så overnatte der, så jeg den 24. december, kan hjælpe hele dagen med at dække bord, skrælle kartofler, og så bare julehygge og se Disney's juleshow, og glæde sig til resten af familien kommer så vi kan holde en dejlig og hyggelig juleaften! MEN dette er ikke sket i år, p.gr.a. vejret, som vi ikke turde at begive os ud i - det tager nemlig normalt 1 time at køre der hen - og vejene ude på landet ser nok noget værre end her. Så nu sidder jeg alene her hjemme og hygger. Kæresten er alligevel kørt hen til sin far her til aften, der er dog heller ikke så langt. Så i aften vil jeg hygge mig med Alene hjemme 2!
Men i morgenformiddag, når vejret forhåbentlig ser bedre ud, tager jeg hjem til min mor og holder jul!!! GLÆDER MIG!!!!!
Jeg sover der så (som jeg plejer) til den 25. dec., hvor hr kæreste henter mig igen og vi kører hjem til hans mors familie og julehygger hele dagen. Der sover vi så til den 26. dec., hvor der igen er noget julehygge i den anden del af hans familie, som også varer hele dagen og aftenen.

Lidt stemningsbilleder fra i dag: Hygge med julelys, Vundet 75kr på min ene skrabekalender, De fine julekort vi har modtaget i december, Sne på ruden og snefygning, Lækre frikadeller som kæresten har bikset sammen til den 25. dec, og så den røde neglelak jeg skal have på i morgen!


Så er alle gaverne i min pakkekalender åbnet (troede jo til morges, at jeg ikke ville være hjemme til at åbne den sidste låge i morgen).

De sidste pakker i kalenderen var:
Nr. 21: 100% natural lip roll-on
Nr. 22: Rainforest moisture hair butter
Nr. 23: Hemp body butter
Nr. 24: Earth lovers Lemon & Thyme Shower gel


Da det også er den 4. søndag i advent i dag, fik jeg trusser, en hæfte med opskrifter på forretter og en lille pynte julemus;o) Til hr kæreste, gav jeg 4 hvide æggebærer, da han godt kan lide at spise et æg til morgenmaden i weekenden, men vi har nemlig ikke haft nogle æggebærer.

Jeg når desværre nok ikke at blogge før den 26. eller 27. december igen, da jeg vil bruge tiden i familiens og svigerfamiliens skød de næste par dage!

                                      Derfor ønsker jeg jer alle i blogland en dejlig jul!

Glæder mig til at følge med i hvordan jeres jul har været når vi ses igen.....






2 kommentarer:

  1. Rigtig glædelig jul til dig også :)

    SvarSlet
  2. Rigtig glædelig jul. Jeg håber I får det rigtigt hyggeligt også selvom snestormen betød at julen startede lidt anderledes end I havde planlagt det. Til gengæld fik I lillejuleaften sammen og det er da også meget hyggeligt.

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar!