lørdag den 13. oktober 2012

Weekendes (sure) pligter

Som mange andre, er rengøring ikke i blandt top 10 på min liste af yndlings aktiviteter, men gør alligevel rent ca 1 gang hver anden uge hos en familie, udover rengøringen her hjemme. På den måde tjener jeg lige en lille ekstra skilling til at betale regninger med, + at familien selv slipper for at tænke på den del af det huslige. Det er som sagt ikke det fedeste jeg ved, men synes det er ok.... 
Jeg tænker tit over hvor dejligt det må være for familien at komme hjem fredag eftermiddag efter en lang arbejdsuge og så der der tørret af, støvsuget, vasket gulve og badeværelserne skinner! Hvor må det altså være skønt bare at kunne komme hjem og sidde sig i sofaen uden dårlig samvittighed over at der virkelig trænger til at blive gjort rent over det hele! 



Håber, at jeg får råd til at have en sådan rengøringshjælp som mig, når jeg engang får hus og penge i lommen!
Må så indrømme at jeg faktisk ikke rigtig orker at gå i krig mod nullermændene rundt i krogene når jeg så kommer hjem! Men alligevel er det oftest lørdag eller søndag at jeg får det gjort. Og hvilken fryd det er, når jeg ved at der går en næsten en hel uge før jeg behøver at gøre det igen! 
Men nogle gange ville jeg godt nok ønske at hr. kæreste havde erfaret samme tilfredsstillelse af overstået rengøring (og oprydning!!!), som jeg har gennem årene, så han af sig selv nogle gange bare tog noget af rengøringen. Det sker kun de få gange jeg ber' om hjælp (fx inden vi får gæster). Det er måske min egen skyld, for på den anden siden, kan jeg bedst lide at gøre det selv, for så ved jeg jo det er gjort ordentligt og som jeg gerne vil have det...men alligevel gider jeg ikke gøre det selv altid...hmmm!

Vi har heller ikke samme indstilling til oprydning! Jeg har det bedst hvis der er nogenlunde ryddeligt hver dag. Jeg kan sagtens selv rode, men der går ikke længe før det er ryddet op igen. Jeg får stress af rod, og kan ikke forstå idéen med at vasketøj skal flyde OVENPÅ vaskekurvene, at regninger skal ligge på højtalerne i stedet for bare at betale dem, at det er nemmere at smide et papir man lige har krøllet sammen på køkkengulvet i stedet for at smide det i skraldespanden?????
Har op til flere gange diskuteret dette emne med hr. kæreste, som siger, at han bare ikke ser at der roder og at han altså ikke gider at bo på et museum, og gerne vil have at man skal kunne se at der bor nogen her. Dette giver jeg ham selvfølgelig helt ret i, dog synes jeg jo sagtens at det kan være et hyggeligt hjem - bare hvor der ikke roder!...

Hvordan takler I andre dette problem???

Nu får jeg måske hr. kæreste til at lyde som en møg irriterende en at bo sammen med, men det er han absolut ikke (på nær det med rod og rengøring!) ! Han er den dejligste mand i verden, og er så glad for at han er min!
I går havde vi månedsdag, som vi egentlig ikke plejer at gøre noget ud af, men se lige hvad han alligevel kom med hjem til mig i går <3






Dagen i dag, har også stået på en anden sur pligt, nemlig opgaveskrivning - puuhhha hvor synes jeg ikke det er spændende, især når jeg ikke er helt sikker på det er rigtigt det jeg får skrevet ned,Hmmm...
Men i aften skal vi ud og spise med nogle venner og derefter med dem i bio (igen igen!) og se Lawless...

                                       Ha' en rigtig go' lørdag aften!


                                                       SMIL




4 kommentarer:

  1. Vi har faktisk overvejet at få én til at komme og gøre rent hos os, når vi får os en lille mere og jeg starter på job igen. Jeg gjorde selv rent for en familie mens jeg studerede og ikke havde børn, og familien NØD virkelig bare at komme hjem til et skinnende hjem. Den nydelse vil jeg også have;):)

    Kan godt forstå, at det der med at gøre rent hjemme hos dig selv ikke står på top 10;) Det gør det heller ikke her i huset, og ind imellem får støvet også lov til at ligge FOR længe - men det er jo egentlig tosset, for man nyder sådan når det først er gjort!:)

    Tillykke med månedsdagen og de fine blomster:) Det kan godt være mænd måske ikke lige er så obs på rengøring, men så er de heldigvis så gode til så meget andet:)

    Håber filmen er god!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja kunne simpelthen være så herligt at komme hjem for at holde weekend, til et skinnende hjem;o)
      Det er rigtig nok, mænd kan jo så meget andet;o) Og elsker ham jo som den han er!!!
      Filmen var ok, ikke helt min stil, god nok....

      Slet
  2. Hvor bliver jeg glad af at se, at du har puttet min nye lille blog på din linkliste - tak :D

    og med hensyn til rengøringen, så er det helt de samme problemstillinger vi har hjemme hos os. Men jeg har faktisk erfaret, at jeg bare skal være bedre til at spørge om hjælp, for spørger jeg, så gør min kæreste også det jeg beder ham om - nu er næste skridt så bare, at han skal lære at gøre tingene af sig selv :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har nok ret, skal nok blive bedre til at spørge om hjælp til rengøringen! Men oprydningen ved jeg nu ikke helt hvordan jeg skal få ham til at blive bedre til. Har nemlig udtrykt mange gange før at jeg blir' stresset af rod og om han ikke bare vil tænke lidt mere over det for min skyld... Til tider er han ok til det, men mange andre dage tænker han åbenbart slet slet ikke på det! Men det er nok bare en af de små ting jeg må lære at leve med, hihi....

      Slet

Tusind tak for din kommentar!