onsdag den 9. januar 2013




Er inde i en rigtig dårlig rytme fortiden angående min søvn!
Jeg er generelt ofte længe om at falde i søvn om aftenen (ca 1/2- 2 timer), selvom jeg føler mig rigtig træt. Dette ved jeg nogen gange har haft at gøre med at jeg ikke har nemt ved bare at lukke af og ikke tænke på noget. For mit vedkommende, er det netop på dette tidspunkt at alle mine tanker, bekymringer, og drømme, kører rundt i hovedet på mig! Jeg tænker bl.a. på hvad jeg har oplevet i løbet af dagen, hvad folk sagde og gjorde og hvad jeg sagde og gjorde og om jeg kan gøre det anderledes en anden gang. Jeg tænker på den næste dag - hvad der vil komme til at ske, om jeg har husket alt det jeg skal huske og om der er noget jeg ikke har forberedt mig på. Jeg tænker også på fremtiden - hvordan mon den kommer til at se ud?...

Men i de sidste ca 2 måneder, er det gået helt skævt! Ved ikke om det hænger sammen med at jeg har været meget herhjemme, pgr. opgaveskrivning, eller hvad det er! Men irriterende er det!
Jeg kan ikke falde i søvn om aftenen, selv om jeg først ligger mig til at sove ved 23-24 tiden. Jeg føler jeg ligger dårligt, kæresten snorker/trækker vejret dybt og højlydt, der er et ur der tikker, el. føler at hvis jeg vender mig eller rykker på et ben, så vågner kæresten. Det bliver til, at jeg ofte må gå ud på sofaen og sove - der falder jeg som regel i søvn indenfor ca 1/2 times tid. Ved ikke hvorfor, for den er jo slet ikke så stor som sengen...
Har tænkt på om det har noget at sige, hvis jeg lader være med at drikke og spise efter aftensmaden er indtaget, men det føler jeg ikke, nærmere tværtimod - så når jeg også at blive sulten!
Men irriterende er det, ikke altid at kunne sove sammen med sin kæreste, og næste morgen/formiddag er jeg hamrende træt, så kan snildt sove til en 11-tiden.
Vil meget gerne ud af denne rytme, især hvis jeg nu skal til at arbejde - så går den altså ikke længere!


Er der andre der mon har det på samme måde? eller har nogle gode råd til hvad jeg skal gøre???




1 kommentar:

  1. Jeg plejer at gå ud i haven eller gå en lang tur om dagen, så jeg er naturlig træt om aftenen. Måske det kan hjælpe dig.
    Håber for dig at det snart vender igen.
    God aften til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar!