torsdag den 15. november 2012

Efterårets mørke side

Har ikke været så aktiv på bloggen de sidste par dage, da jeg tirsdag aften fik en knaldende hovedpine og derfor ikke sov så godt om natten. Onsdag havde jeg sagt ja til at arbejde som vikar, der hvor jeg har været i praktik. Så selvom jeg stadig var ør i hovedet (trods jeg havde indtaget flere piller) tog jeg af sted (kan jo stagtens bruge pengene og savner de små pus)- og heldigvis var jeg meget udenfor denne dag, som hjalp en lille bitte smule på hovedet. Om eftermiddagen (stadig med hovedpine) tog jeg hen og passede en tidligere kollegaes børn til hun var hjemme igen ved 20.30 tiden om aftenen. Da jeg endelig kom hjem var jeg SÅ smadret! I dag har jeg sovet længe i håb om at det ville hjælpe på hovedet, og det har det også en smule, men er stadig ør og øm! Men jeg bliver nødt til at sidde med næsen i bøgerne og fingrene på tasteturet hele dagen, så jeg får skrevet noget til bacheloren!

De seneste år har jeg hadet efteråret, fordi jeg ved denne årstid, er blevet i dårligere humør, lettere irriteret og sur, og bandet og svovlet over regn, kulde og blæst!
Jeg troede at jeg kunne undgå dette i år, da jeg ikke har følt dette triste humør i år, MEN tror det er det der er kommet til mig nu! Den sidste halvanden uges tid, har jeg simpelthen været så træt så træt hele tiden, haft ingen energi og lyst til noget, været irriteret på mig selv, og så de sidste par dage som sagt hovedpine og følt at mange ting er trælse. Prøver virkelig at være mere optimistisk og se positivt på tingene, og det hjælper da også nogen gange... Men bare det at stå op af sengen kan være en bedrift i sig selv.

Men juhuu - skal have risengrød i aften, da kæresten ikke er hjemme! (han hader risengrød)

Billederne er fundet på googlebilleder


Jeg har tænkt mig, at jeg i december, løbende udover andre indlæg, vil skrive nogle random facts om mig selv på bloggen. Dette tænkte jeg kunne være en lille sjov idé, så I læsere måske kan lære mig lidt at kende...

Så har I nogle idéer til hvad dette kan omhandle??? Har indtil videre fundet på 13 små ting.












6 kommentarer:

  1. Jeg håber du slipper for at blive alt for meget påvirket af den mørke/kolde periode vi er på vej ind i:( Jeg ved at der er forskelligt man kan forsøge sig med for at bekæmpe manglen på energi - motion er det der virker bedst for mig - men det er jo forskelligt fra person til person. Håber du finder noget, der kan højne energiniveauet:)
    Risengrød er altså bare en skøn ret. Velbekomme:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak;o)
      Har også tænkt at jeg skulle lave noget mere motion og spise sundere, men orker det bare ikke;(
      Har prøvet på at holde mig fra slik og sukkerholdig mad man-fre og så give mig lov til lækkerierne i weekenderne (er mega sukkerafhængig!!!, så det er en udfordring for mig, men har klaret mig i denne uge og sidste uge!)Og så har jeg lavet mig et lille bitte "træningsprogram" (hvis man kan kalde det det), som bare består af nogle benøvelser, mavebøjninger og armøvelser. Fik det gjort man,tirs og i dag, men glemte det i går.
      ELSKER risengrød - og her til aften smagte det jo også dejligt;o)

      Slet
  2. Tak for de fine citater du sendte til mig på bloggen som dagens sætning. Jeg har sat den første på i dag og de andre vil komme løbende. En enkelt af dem havde jeg allerede skrevet og en af dem har jeg gjort klar, her er det samme mening men skrevet omvendt af hvad du har gjort. Bare så du ikke undrer dig over at den er lidt anderledes hvis du ser den når den kommer på. Vil løbende lave dem i mine indlæg, du må selv holde øje.
    Håber du får en god lørdag. Du må ud i lyset og gå nogle ture, for at tilføre energi. Jeg har selv samme problem.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. PS: Jeg skal nok lave et link ved de andre indlæg også.

      Slet
  3. Hej, og tak for din besked på min blog :) Her står den også på risengrød når manden ikke er hjemme. Mænd har åbenbart ikke smag for den dejlige julegrød! Hyggelig blog du har :)

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar!