tirsdag den 3. september 2013

Kreativ med de små (Bevægelsessange)

Ved bevægelsessang-lege med små børn, stimuleres både deres sprog, musikalitet, motorik og fantasi.
Her er et par eksempler:


Er du sur og trist, så klap med hænderne

"Er du sur og trist
så klap i hænderne (klap klap) 
er du sur og trist
så klap i hænderne (klap klap) 
er du sur og trist, min ven 
skal du snart bli' glad igen 
er du sur og trist
så klap i hænderne (klap klap)"




Jeg gik mig over sø og land

"Jeg gik mig over sø og land, da mødte jeg en gammel mand. 
Han sagde så og spurgte så: Og hvor har du vel hjemme? 
Jeg har hjemme i Trampeland, Trampeland, Trampeland, 
og alle dem, som trampe kan, de har hjemme i Trampeland."

(Klappe, hoppe, dreje, kysse osv.)



Tingelingelater

"Tingelingelater, tinsoldater 
blymatroser, bom, bom, bom 
Se til højre, se til venstre 
Hele regimentet drejer om.

Nu er klokken blevet mange 
vi må se at komme hjem 
ellers bliver moder bange 
tingelingelater, om igen.

(Børnene går i takt 
Tre tramp på bom 
Kigger til højre og venstre
Omkring på "om" 
Almindelig marcheren)


God fornøjelse ;o)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar!