torsdag den 27. september 2012

Hjæææælllp!!!!!!

Jeg er som sagt ny herinde, og derfor er der mange ting i forhold til det at have en blog, jeg ikke har styr på endnu!
Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig med følgende problematikker:
- Hvordan laver jeg en bjælke/gadget hvor man kan se hvor mange der har besøgt bloggen denne dag?
- Og hvordan laver jeg en bjælke/gadget hvor jeg kan skrive at man kan følge mig på bloglovin og blogspot?
- Hvorfor står siden "Ønsker mig" med O, altså "Onsker mig"? (Når jeg vil ændre det står det som et Ø)






Fortsat go' (og forhåbentlig hyggelig!) dag derude!

7 kommentarer:

  1. Faldt over din blog og vil da lige hjælpe med spørgsmålene hvis jeg kan :-)

    Tror problemet med O'er er fordi den skriftype du har valgt ikke understøtter stort Ø.

    Du kan tilføje en gadget der hedder besøg, og så vælge vis idag istedet for i alt.

    Kan se du har en bjælke med google følgere, sådan en kan du også lave ved at gå ind og registrere dig på bloglovin. Der kan du få en kode, som du så sætter ind via en gadget - den der hedder html.

    Hvis der er andre spørgsmål må du gerne skrive dem :-)

    SvarSlet
  2. Tusind tak Trine! Du er bare en stor hjælp!!!!!!

    SvarSlet
  3. Trine: Har allerede nye spørgsmål ;o)
    - Kan ikke finde den gadget der hedder besøg...hvad skal jeg lede under?
    - Hvordan laver man en flot header? Den jeg har er lidt alternativ..

    SvarSlet
  4. Du kan lave header og indsætte, der findes diverse gratisprogrammer - søg på collage og sådan. Jeg har bare en standard på min blog ;-)

    Du skal tilføje den gadget der hedder "blogstatistik" der i er en tæller!

    SvarSlet
  5. Det prøver jeg! Mange tak for hjælpen Trine!

    SvarSlet
  6. Kære Carlotte.

    Velkommen i blogland jeg er sikker på at vil blive super glad for din blog, alt det tekniske bøvl vender man sig heldigvis hurtigt til. De fleste af dine spørgsmål er specifikke for blogspotbrugere og jeg har en typepad blog så der er jeg ikke til meget hjælp. Dog vil jeg sige at sider som blogloving, blogtoppen o.s.v. som oftest har fine anvisninger man kan følge trin for trin.

    Dit spørgsmål om headeren får jeg rigtigt tit på mail (faktisk mindst en gang om ugen) og jeg har længe tænkt på at lave en trin for trin anvisning. Det kunne være jeg skulle tage mig sammen og få det gjort snarest (hvis der bliver tid allerede i weekenden). Generelt sagt kan jeg anbefale programmet picMonkeys collage system. Det har jeg skrevet lidt om på Badut og så vidt jeg husker også om hvordan man kan bruge det til at lave en header. Kik i kategorien billedredigering, der ligger det vist.

    Jeg glæder mig til at følge med efterhånden som du udvikler din blog. Bare holdt fast i det der er særligt dit så skal det nok blive godt!

    God weekend.

    (P.s.: Jeg kan ikke kommentere med Badut og bruger min henvisningsblog. Nederst på den kan du se hvordan du let kan ændre indstillingerne for kommentare hvis du måtte ønske det)

    SvarSlet
  7. Rigtig mange tak for din kommentar Marina!
    Du er en stor hjælp til mine "start problemer", som jeg håber jeg hurtig for styr på...
    Din blog er meget inspirerende!
    Go' fredag!

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar!